Saturday, June 10, 2006

خبرهای عجیب


گران ترين ادويه از ترشحات نوعي سوسک بدست می آيد؟

هموطن: توضيح آن که اين گياه بومي منچوري و کره است و در چين براي مصارف پزشکي از آن استفاده مي شود . جينسنگ در سايه رشد بهتري دارد . نوعي گياه خودرو به نام جينسنگ که گفته مي شود ، گران ترين ادويه در جهان است ، زيرا در سال 1977 هر اونس آن قيمت 23,000 دلار معامله شده است . توضيح آن که اين گياه بومي منچوري و کره است و در چين براي مصارف پزشکي از آن استفاده مي شود . جينسنگ در سايه رشد بهتري دارد . کل ميزان صادرات سالانه آن از 4 کيلوگرم تجاوز نمي کند ، زيرا برخي صاحبنظران معتقد ند که اثرات اين گياه با مسموميتهاي هورموني بي ارتباط نيست . در بين ادويه جات تند ، گران ترين آنها کاکوانگ نام دارد که به مقدار بسيار ناچيزي از ترشحات نوعي سوسک در ويتنام شمالي به دست مي آيد و قيمت هر گرم آن حدود 5/3 دلار است.
آفتاب: سگ‌ها با توجه به منطقه‌اي كه در آن زندگي مي‌كنند،دارای لهجه های متفاوت می شوند. به گزارش آنانوا،برای انجام این مطالعه تحقیقاتی از صاحبان سگ‌ها خواسته شد در پيغام گير تلفن صداي خود و صداي سگ‌هايشان را ضبط كنند تا محققان بتوانند اين صداها را بررسي کنند.
با بررسی محققان مشخص شد؛ زير و بمي و آهنگ صداي سگ‌ها در سراسر انگليس با يكديگر متفاوت است و سگ‌ها در تقليد صداهاي قويتر و متمايزتر قابليت بيشتري در مقايسه با صداهاي آرام‌تر دارند.







معاون آمریکایی به اتهام آزار جنسی گوسفند همسایه دستگیر
ایسکانیوز ـ لروی جانسون، معاون رییس آتش نشانی یک ایالت آمریکا به اتهام آزار جنسی گوسفند همسایه‌اش دستگیر شد.
به گزارش سرویس حوادث ایسکانیوز، لروی 52 ساله که با شکایت صاحب گوسفند بیچاره با قید ضمانت آزاد شده بزودی به اتهام ورود غیر قانونی به خانه او و آزار جنسی گوسفندش محاکمه می‌شود.
خبر دستگیری معاون رییس آتش نشانی به خاطر این مساله، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خبری آمریکا داشت

No comments: