Saturday, June 10, 2006

اخبار گوناگون حیوانات

جام‌جم‌آنلاين: گربه‌اي زندگي يك نوزاد را كه نيمه شب مقابل در خانه‌اي در شهر كلن آلمان رها شده بود ، نجات داد.حيوان آنقدر با صداي بلند ميوميو كرد تا آدم‌ها را بيدار كرد.
به گزارش رويترز از برلين ، اووه بي‌ير ، سخنگوي پليس كلن گفت اين گربه يك قهرمان است او با ميو‌هاي بلند خود صاحب خانه را بيدار كرد و زندگي بچه را از خطرهاي احتمالي نجات داد. صاحبخانه در خانه را باز كرد تا ببيند چرا گربه آنقدر سروصدا به پا كرده است.
بي‌ير گفت نوزاد را ساعت 5 صبح به بيمارستان رساندند در آن ساعت حرارت هوا حدود صفر بود. وي گفت معلوم نيست سر مادر كودك چه آمده است.

ایسکانیوز ـ محققان دریافته‌اند تزریق دو دارو که معمولا برای درمان ایدز تجویز می‌شود در میمون‌ها ایمنی کامل در برابر ویروس ایدز ایجاد می‌کند. این تحقیق قوی‌ترین شواهد در مورد نقش حفاظتی ترکیب دارویی ایدز فراهم می‌کند. دکتر هناین از مرکز پیشگیری ودرمان بیماری‌ها در امریکا، میمون‌هایی را که به آنها داروی ترووادا تزریق شده بود بررسی کرد، این دارو حاوی دو داروی تنوفویر و امتی‌وا است. این دارو اغلب در ترکیب دارویی در درمان ایدز مورد استفاده قرار می‌گیرد، بعد از آن یک ویروس ترکیبی ایدز میمون و انسان بنام SHIV روزانه به مدت 14 روز از طریق مقعد وارد بدن این حیوان شد و به آنها هر روز داروی ترکیبی ایدز تزریق شد. محققان این یافته‌ها را قوی‌ترین شواهد حیوانی بیان می‌کنند که قابلیت داروهای ضد رترو ویروس‌ها را در جلوگیری از انتقال ویروس ایدز قبل از قرار گرفتن در معرض ویروس HIV نشان می‌دهد. دوز داروی مصرفی در میمون با مقدار آن در انسان‌ها متفاوت است.
مصرف هر یک از این دو دارو به تنهایی ایمنی ناقص ایجاد می‌کند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اعلام کرد داروی Truvada در سرکوب ویروس ایدز در مبتلایان بسیار موثر است، هر چند این دارو ایدز را درمان نمی‌کند اما جزو داروهایی است که می‌تواند به بیماران را سالم نگه دارد. عوارض جانبی از این دارو از درمان‌های ترکیبی قدیمی‌تر نیز کمتر است. براساس نتایج این مطالعه کسانی که در معرض خطر بالای ابتلا به ایدز هستند یا مصرف این قرص‌ها می‌توانند از خود محافظت کنند. خطر ابتلا به ایدز در زنان نوجوان در آفریقای جنوبی در مدت دو سال از 10 درصد به 30 درصد رسیده است، مصرف دوز پیشگیرانه داروهای ایدز در این گروه‌ها مفید است.

جام‌جم آنلاين: يك دادگاه ولز يك جوان بريتانيايي كه يك خرگوش را از داخل يك باغ وحش برداشت و حيوان را براي دريده شدن در مقابل يك كروكوديل انداخت به 6 ماه حبس تعليقي محكوم كرد. به گزارش خبرگزاري فرانسه، دامين فرنچ 19 ساله در 9 اكتبر 2005 همراه با 2 نفر از دوستانش يك خرگوش سفيد را از بخش ويژه كودكان باغ وحش ولش مونتاني در ولز برداشت و آنگاه حيوان بيگناه را داخل بركه كروكوديل‌ها انداخت. آلبرت كروكوديل غول آساي نر فورا آرواره‌هاي قدرتمندش را روي خرگوش بينوا بست و حيوان را بي‌آنكه ببلعد كشت.هنگامي كه يك بازديدكننده نزديك مي‌شود و از آنها مي‌پرسد: آيا اين يك خرگوش است؟، 3 جوان زيرخنده زده و يكي از آنها پاسخ مي‌دهد: «يك خرگوش بود! او تا 10 دقيقه پيش هنوز مي‌دويد!» به گفته يكي از دوستان دامين فرنچ، او قبل از اين كه دست به اين كار بزند كروكوديل را نگاه كرد و گفت،‌ حيوان گرسنه است. آنگاه به بخشي از باغ وحش كه كودكان مي‌توانند خرگوش‌ها را نوازش كنند رفت و يكي از خرگوش‌ها را از گوش‌هايش گرفت و سپس بازگشت و حيوان را در مقابل كروكوديل غول‌آسا انداخت.

جام جم آنلاين: شهروند اردني با 300 سگ و گربه زندگي مي كند و آنها را اعضاي خانواده خود مي داند.
به گزارش پايگاه اينترنتي البيان، محمد العمري، 68 ساله، از شش سال پيش تاكنون، وقت خود را صرف پرورش و نگهداري اين حيوانات كرده است.
وي پس از درگذشت همسرش، براي فراموش كردن تنهايي خود، دست به اين اقدام زد و ادعا مي كند به خدا سوگند زندگي با حيوانات خيلي راحت تر و ساده تر و بهتر از زندگي با انسان هاست

.
ایسکانیوز ـ دولت آمریکا بودجه‌ای را برای ساماندهی به اوضاع گربه‌های خیابانی به منظور جلوگیری از انتقال انواع بیماری‌ها به انسان و حیوانات دیگر اختصاص داده است. براساس تحقیقات جانورشناسان این حیوانات از اهلی‌ترین و سازگارترین موجودات بوده و به همین دلیل به راحتی می‌توان آنها را به دام انداخت. علاوه بر این، دولت آمریکا خواستار نصب قلاده‌های الکترونیکی قابل ردیابی بر روی این حیوانات شده است. به عقیده محققان علوم زیستی، با تحت کنترل درآوردن این حیوانات می‌توان هم زندگی امن و راحتی برایشان به وجود آورد و هم دیگر حیوانات را از آلودگی‌های مختلف مصون داشت.

No comments: