Saturday, June 10, 2006

اخبار طبیعت از سراسر جهان



به علت نبود غذای کافی
حیوانات وحشی باغ وحش چین به یکدیگر حمله می کنند
درپی هراس مردم چین از بیماری سارس و به دنبال آن کاهش دیدار از باغ وحشها مسئولان چینی با کمبود در امد و مشکل تامین غذا برای حیوانات باغ وحشها روبرو شده اند.
به گزارش آسوشیتد پرس یو هوی چیون مدیر باغ وحش عمومی هیامن هی کانگ اعلام کرد اخیرا یک شیر 5 ساله توسط سه شیر دیگر کشته شده است و دو ببر در نزاع با ببر های دیگر صدمه دیده اند.لیو هوی چیون افزود گرسنگی حیوانات را عصبی کرده و آن ها را به خوی حیوانی خود بازگردانده است .به گفته وی تماشاچیان باغ وحش 98 در صد کاهش یافته اند. باغ وحش ها و اماکن تجاری و دیدنی چین به علت مشکلات ناشی از بیماری فراگیر سارس متضرر شده اند و مردم چین نیز دیگر رغبتی به این اماکن ندارند.باغ وحش عمومی هیامن هی کانگ 6 ببر سیبریایی و 12 شیر بالغ آفریقایی و 10بچه شیر دارد.یکی از کارکنان باغ وحش به نام "هوا "گفت:ما می توانیم به بازدید کنندگان باغ وحش اطمینان دهیم که در تماشای حیوانات از دور هیچ خطری آنان را تهدید نمی کند(از سایت خبری مهر.)

عجب آدمهایی اند این چینی ها

  !!!!!

از سوی انتشارات بلک ول
کتاب " در دفاع از حیوانات" منتشر می شود
انتشارات بلک ول در سال آتی کتاب "در دفاع از حیوانات" نوشته پیتر سینگر را منتشر می کند .
به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، سینگر در این کتاب در صدد است چالشها و تعارضاتی جدید که در مواجهه با جریان حقوق انسانی مطرح هستند به بحث بگذارد.
پیتر سینگر که از مهمترین فیلسوفان مدافع حقوق حیوانات به حساب می آید پیشتر کتاب اثرگذار "دفاع از حیوانات و آزادی حیوانات" را نگاشته بوده است و در شکل دهی به تفکر اخلاقی در باب حقوق حیوانات نقشی مؤثر ایفا کرده است.
عناوین پاره ای از فصول کتاب "در دفاع از حیوانات" بدین قرارند: فایده گرایی و حیوانات، مبانی علمی برای ارزیابی رنج حیوانات، بازاندیشی در موضوع حیوانات، فردیت فراتر از موجودات انسانی ،و دین و حقوق حیوانات.
پاره ای از معروفترین فیلسوفان اخلاق و مدافعان حقوق حیوانات پیتر سینگر را در نگاشتن این کتاب مدد رسانده اند.( از سایت خبرگزاری مهر)م.

اعتراض به نقض حقوق حیوانات


این اعتراضها از جانب PETA ( طرفداران رفتار اخلاقی با حیوانات ) در مسکو، مقابل فروشگاه Bentton ( تولید کننده لباس از
دوستداران حیوانات ) و یک نمایشگاه کفش در میامی آمریکا و در مادرید اسپانیا برگزارشد








چگونه حیوانات از سونامی (زلزله دریایی) فرار کردند؟
 
شواهد مبنی بر این است که حیوانات وحشی از سونامی مهیب هند فرار کرده اند متخصصان حیوانات اعلام کردند که حیوانات برای پیش بینی حوادث دارای حس ششم هستند. ماموران حیات وحش سریلانکا اعلام کردند که در حالیکه در اثر امواج سهمگین دریا که از اقیانوس هند به سمت خشکی می آمدند بیش از 24 هزار نفر کشته شدند اینطور به نظر می رسید که حیات وحش منطقه کاملا نابود شده اما در کمال تعجب لاشه حتی یک حیوان را هم تا کنون پیدا نکرده ایم.
"راتنایاکی" ،معاون سازمان حیات وحش سریلانکا گفت: ما تا کنون یک فیل مرده و حتی یک خرگوش مرده را پیدا نکرده ایم. من گمان می کنم که حیوانات می توانند این قبیل حوادث را پیش بینی کنند. حیوانات دارای حس ششم هستند و بدین وسیله می فهمند که اتفاقی در حال وقوع است."
این در حالی است که امواج سهمگین دریا تا 2 مایلی پارک ملی یالا که بزرگترین پارک حفاظت از حیوانات وحشی است و در آن زیستگاه صدها فیل و پلنگ وحشی است، پیشروی کرده است.
"ماتیو وان لیروپ" ،متخصص رفتارهای حیوانات می گوید: "تا کنون شواهد روشنی در مورد صدای پارس کردن سگ ها و یا کوچ ناگهانی پرندگان قبل از وقوع زمین لرزه و آتشفشان در دست است. اما هیچ کدام از این یافته ها به اثبات نرسیده است."
به گفته "کلیو واکر" _که تالیفات بسیاری در زمینه حیات وحش آفریقا را به انجام رسانیده است_ دیگر صاحب نظران این امر هم به این نتیجه رسیده اند که "حیات وحش ،علی الخصوص پرندگان، می تواند بسیاری از پدیده های طبیعی را پیش بینی کند و بسیاری از پرندگان تا کنون توانسته اند سوانح و فجایع طبیعی را پیش بینی کنند."
واضح است که حیوانات از طریق حس بویایی، شنوایی و غیره می تواند خطرات را شناسایی کرده و از آنها بگریزد اما وجود حس ششم در حیوانات به اسطوره ها و افسانه های گذشتگان باز می گردد ولی امروزه با تحقیق در این مورد این مساله می بینیم که حیوانات واقعا قدرتی غیر قابل انکار در پیش بینی این سوانح طبیعی دارند.( از سایت خبری شهرنما)م



از طریق اینترنت تعطیلات را با حیوانات خانگی بگذرانید
درایتالیا مسافران با ورود به ‌سایت ‪،www.pets-hotels.it هتل‌هایی برای پذیرش حیوانات خانگی مسافران خارجی كه به كشور ایتالیا سفر می‌كنند در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرگزاری آنسا از رم، مسافران می‌توانند برای نگهداری از حیواناتشان به پایگاه اینترنتی ‪ WWW.PETS-HOTELS.ITمراجعه كنند و فرم‌های مربوطه را تكمیل كنند.
چون بیشتر مسافران خارجی برای گذراندن تعطیلاتشان به ایتالیا آمده، و در تعطیلات نگهداری سگ و گربه و حیوانات خانگی برایشان مشكل است این مكان‌ها برای آنان در نظر گرفته شده است.
در كشور ایتالیا نیز حدود ‪ ۱۱هزار هتل برای نگهداری حیوانات مسافران خارجی كه قصد دارند در طول تعطیلات حیواناتشان به همراه آنان باشد و از آنان نگهداری شود‌، در نظر گرفته شده است. (از سایت خبری آسیا)م


نمره مردن فامیل و حیوانات خانگی
به گزارش بخش فارسی شبكه خبري" ورلد نيوز " (World-news.org/persian )آموزش و پرورش انگلیس خبری منتشر كرد كه در آن آمده بود:
دانش آموزان اگر در روز امتحان یكی از اقوام و نزدیكان یا حیوانات خانگی خود را از دست داده باشند نمره اضافه می گیرند.!
طبق این طرح بسیاری از دانش آموزان انگلیسی حیوانات خانگی مانند سگ و گربه را مورد حمله قرار داده می كشند تا حداقل سه، چهار نمره از معلمشان بگیرند!
این موضوع باعث شده تا عده ای از روان شناسان انگلیسی واكنش نشان دهند و طرح آموزش و پرورش كشورمان را گامی در جهت بر انگیختن حس تنبلی در دانش آموزان دانسته و همچنین انجمن حمایت از حیوانات انگلیس هم به این کار واكنش نشان داده است
ازسایت خبری ورد نیوز


No comments: