Tuesday, September 14, 2010

دانشمندان کشف کردند که سگها احساس گناه نمی کنند

دانشمندان کشف کردند که سگها احساس گناه نمی کنند!! ژ

اخیراً مطالعات نشان می دهد که سگها احساس گناه نمی کنند!.من فقط می توانم حدس بزنم که این محققان هیچوقت سگ نداشته اند در طول مطالعه، از صاحبان سگها خواسته شد که پس از اینکه به سگهایشان دستور دادند که غذای لذیذی را نخورند،اتاق را ترک کنند.

زمانی که صاحب سگ بیرون بود محقق قبل از اینکه از صاحب سگ بخواهد به داخل اتاق بر گردد، مقداری از غذایی را که صاحب سگ او را از خوردنش منع کرده بود به او داد. در برخی ازمایشات به صاحبان سگها گفته شد که سگهایشان غذای منع شده را خورده بود و در برخی به آنها گفته شد که سگهایشان درست رفتار کرده بود و غذا را رها کرده بود.آنچه که به صاحبان گفته شده بود، به هر حال با واقعیت مطابقت نداشت.سگها بیشترین احساس گناه را زمانی می کردند که توسط صاحبانشان از خوردن غذا منع شده بودند. در واقع سگهایی که مطیع بودند و غذا را طبق دستور صاحبانشان نخورده بودند، ظاهرشان بیشتر احساس گناه نشان می داد نسبت به آنهایی که خورده بودند.
 
نتیجه مطالعه این است که: سگ با ظاهر احساس گناه، پاسخی است به رفتار صاحبش و لزوماً ابراز احساس کار بدی نیست پس چطور می گویند که سگها احساس گناه نمی کنند؟ شاید سگ فکر نمی کند که خوردن غذای وسوسه انگیز کار  بدی نیست. 
چرا سگها باید فکر کنند که ، بد است چیزی را بخورند ،که ، باعث بقایشان می شود؟)

اما سگها بوضوح احساس گناه را نشان می دهند هنگامی که سرزنش می شوند، یواشکی راه می روند و سرشان را به زیر می گیرند و دمشان را پایین می اندازند.عکس العمل های سگ به رفتار های ما بستگی دارد. ما نباید کاری بکنیم که آنها از خوردن یک تکهاستیک روی پشخوان احساس بد بکنند، چون این رفتار ذاتی آنهاست ، اما موقعی که ناراحتی خود را از این موضوع نشان می دهیم، آنها احساس گناه را نشان می دهند.سگهای شما چطور؟ آیا شما با این مطالعه موافق هستید که سگها احساس گناه نمی کنند؟

By Melissa Breyer, Senior Editor, Care2

No comments: