Monday, April 12, 2010

پرونده حقوقی بسته شد، با تشکر از پیشی


پرونده حقوقی بسته شد، با تشکر از پیشی!
فیدو ( در زبان لاتین یعنی من وفادارم و به سگهای قوی ، بزرگ و وفادار به خانواده اطلاق می شود. مترجم ) در مکان اول ممکن است مجرمان را دور نگه دارد اما فلافی (نام گربه) می تواند به پلیس در بازدداشت آنها کمک کند. همانطور که صاحب هر گربه می داند، تیره گربه سانان پوشیده از مو هستند، مویی که به پوست چسبیده، لذا لباس و کفش بازدید کنندگان می تواند بعنوان مدرک پزشکی قانونی استفاده شود.
"محبوبیت فزاینده ی گربه خانگی بعنوان یک حیوان خانگی در میان میلیونها حیوان خانگی بطور ناشناخته ای آمار شواهد (مدارک)  در صحنه جرم را در بر داشته است." پژوهشگر روبرت گراهن به اخبار دیسکاوری گفت. " موی گربه بدست آمده از یک صحنه جرم این پتانسیل (توان) را دارد که مجرمان، همدستان، شهود و قربانیان را به هم مربوط سازد."

دانشمندان یک بانک ( دی ان ای ) تأسیس کردند که اجازه می دهد موی گربه بطور مؤثرتری بعنوان مدرک در پرونده های جنایی استفاده شود. پایگاه داده بر میتوکندری دی ان ای متمرکز است که وراثت آن از طریق مادر است. این نوع دی ان ای  میزان جهش بالایی دارد، بنابراین بین افراد قابلیت شناسایی بیشتری دارد و ژن آن در مقادیر بالا وجود دارد. 

گراهن و تیمش در وزارت بهداشت و درمان و باروری در دانشگاه دیویس کالیفرنیا نمونه های  دی ان ای که از عقیم کردن صدها گربه در طول جراحی ها حاصل شده بود جمع آوری کردند.

نوع دیگری از دی ان ای که تکرار پشت سر هم کوتاه استاندارد (اس ، تی ، آر) نامیده می شود در حال حاضر برای محکوم کردن قاتل استفاده می شود . 

 داگلاس بمیش کانادایی، مویی از یک گربه سفید مو بلند دارد که به یکی از جیب های کتش چسبیده بود که از نظر ژنتیکی مربوط به گربه فرد قربانی است. بمیش محکوم به 15 سال حبس است.

 تست دی ان ای برای ایجاد نشانگر(اس ، تی ، آر)

“Meowplex”
  نامیده می شود که  همراه با بانک اطلاعاتی جدید میتوکندری دی ان ای استفاده می شود تا در حل پرونده ها با ارائه یک منبع مربوط به مو به بازرسان جنایی کمک کند.

توسط: راجرز استفانی –شبکه طبیعت اصلی (مادر)

No comments: