Sunday, July 30, 2006

چگونه حیوانات از سونامی (زلزله دریایی) فرار کردند؟

چگونه حیوانات از سونامی (زلزله دریایی) فرار کردند؟
شواهد مبنی بر این است که حیوانات وحشی از سونامی مهیب هند فرار کرده اند متخصصان حیوانات اعلام کردند که حیوانات برای پیش بینی حوادث دارای حس ششم هستند. ماموران حیات وحش سریلانکا اعلام کردند که در حالیکه در اثر امواج سهمگین دریا که از اقیانوس هند به سمت خشکی می آمدند بیش از 24 هزار نفر کشته شدند اینطور به نظر می رسید که حیات وحش منطقه کاملا نابود شده اما در کمال تعجب لاشه حتی یک حیوان را هم تا کنون پیدا نکرده ایم.
"راتنایاکی" ،معاون سازمان حیات وحش سریلانکا گفت: ما تا کنون یک فیل مرده و حتی یک خرگوش مرده را پیدا نکرده ایم. من گمان می کنم که حیوانات می توانند این قبیل حوادث را پیش بینی کنند. حیوانات دارای حس ششم هستند و بدین وسیله می فهمند که اتفاقی در حال وقوع است."
این در حالی است که امواج سهمگین دریا تا 2 مایلی پارک ملی یالا که بزرگترین پارک حفاظت از حیوانات وحشی است و در آن زیستگاه صدها فیل و پلنگ وحشی است، پیشروی کرده است.
"ماتیو وان لیروپ" ،متخصص رفتارهای حیوانات می گوید: "تا کنون شواهد روشنی در مورد صدای پارس کردن سگ ها و یا کوچ ناگهانی پرندگان قبل از وقوع زمین لرزه و آتشفشان در دست است. اما هیچ کدام از این یافته ها به اثبات نرسیده است."
به گفته "کلیو واکر" _که تالیفات بسیاری در زمینه حیات وحش آفریقا را به انجام رسانیده است_ دیگر صاحب نظران این امر هم به این نتیجه رسیده اند که "حیات وحش ،علی الخصوص پرندگان، می تواند بسیاری از پدیده های طبیعی را پیش بینی کند و بسیاری از پرندگان تا کنون توانسته اند سوانح و فجایع طبیعی را پیش بینی کنند."
واضح است که حیوانات از طریق حس بویایی، شنوایی و غیره می تواند خطرات را شناسایی کرده و از آنها بگریزد اما وجود حس ششم در حیوانات به اسطوره ها و افسانه های گذشتگان باز می گردد ولی امروزه با تحقیق در این مورد این مساله می بینیم که حیوانات واقعا قدرتی غیر قابل انکار در پیش بینی این سوانح طبیعی دارند
از سایت اطلاع رسانی شهرداری شیراز

No comments: