Thursday, June 15, 2006

برداشتی از سایت انسان- حیوان-طبیعت

توجه
فقط چند لحظه خودتان را جای این حیوانات بی گناه بگذارید که بخاطر خودخواهی بشر باید چقدر دردناک بمیرند . آیا ما ایرانیان که اینقدر به قدمت تمدنمان افتخار می کنیم باید اینقدر نامهربان وبی رحم باشیم . فکر کنید اگر شخصی یکی از نزدیکانتان را به این صورت بقتل برساند شما چه تصمیمی برای مجازات او میگیرید. خواهش میکنم در قلبتان برای جواب این سوال جستجو کنید . ایمان به خدا فقط انجام فرایض دینی نیست . این گفته تمام پیامبران و فرستادگان خداونداست. پس به این معضلات جامعه بیشتر اهمیت بدهید
گربه ها ، سگها و حقایقی در باره پوست

در صفحه http://petshub.com/animal-cruelty سایت PetsHub.com مطلبی در مورد تجارت پوست سگ و گربه تحت عنوان گربه ها ، سگها و حقایقی در باره پوست درج شده که نقل به مضمون در ادامه می آید و دارای نکات قابل تأملی است . ضمن اینکه با توجه به ورود انبوه کالاهای کشورهای شرق آسیا به ایران امکان دارد محصولات ساخته شده در این کشورها که بدین روش تولید میشوند ، به بازار ایران هم راه پیدا کرده و توسط کسانی که از ماهیت واقعی آنها آگاه نیستند بخصوص برای کودکان خریداری و مورد استفاده قرار گیرند ، رهنمودهای پیشنهادی در پایان مطلب برای طرفداران حفظ محیط زیست و حامیان حیوانات در ایران نیز در موقعیتهای مشابه میتواند مورد عمل قرار گیرد و در خاتمه اینکه صحبتها و شواهدی جسته وگریخته در مورد استفاده تجارتی مشابه از گربه های خانگی و خیابانی در ایران و تجارت پوست و یا اندامهای آنها نیز بگوش رسیده است که نیاز به توجه حامیان حیوانات و محیط زیست دارد و شایسته است توسط مراجع ذیصلاح مورد بررسی قرار گیرد .
هر سال دو میلیون سگ و گربه با زجر و عذاب و برای پوستشان کشتار میشوند . چین ، فیلیپین ، و تایلند پوست قربانیانشان را برای استفاده در اسباب بازیها ، دستکشها و برشهای کت ، صادر میکنند .سگها و گربه ها زنده پوست کنده شده ، يا خفه میشوند ، آنها را آویزان کرده و با چماق ميزنند و ويا اينکه آنها را زخمی ميکنند تا از خونريزی بميرند .چگونه این کشورها تبدیل به چنین وسیله ای بی رحم برای کشتار این جانوران و سود بردن از رنج آنها میشوند ؟چرا کشورها اروپایی و امریکا این محصولات ساخته شده از پوست سگ و گربه را میخرند ؟
یکی از رایجترین پوستها در بین حیوانات همدم انسان پوست سگ جرمن شپرد
( German Shepherd's fur ) است پوست شپرد مشابه کایوت ( Coyote ) ، راکون ( Raccon ) یا روباه ( Fox ) است .این محصولات برای ظنین نشدن مشتریان به اینکه آنها پوست سگ و گربه را میخرند ، اغلب با عناوینی نظیر Gae-wolf ، Gou-pee ، China wolf ، Corsac Fox ، Katazenfelle ، Goyangi و Mountain Cat عرضه میشوند .
در پایان مواردی به عنوان پیشنهاد به خوانندگان پیشنهاد شده است .
به هر کسی که می توانید اعم از آشنایان ، دوستان و دیگران در باره تجارت سگ و گربه صحبت کنید .
– به بخش فروش پوست در فروشگاهها برای قطع فروش تمام پوستها در فروشگاهشان بنویسید .
– با فروشگاههایی که حیوانات اسباب بازی با پوست حقیقی می فروشند تماس بگیرید .
– به سردبیران مجلات مد که پوشاک پوستی را ترویج میکنند نامه بنویسید .
– بگذارید فروشگاههای عرضه اسباب بازی در باره تجارت سگ و گربه بدانند و از این فروشگاهها که اسباب بازی جانوران دست آموز با پوست حقیقی می فروشند توقف آن را بخواهید .
– به سفارتخانه کشورهایی که در آنجا سگها و گربه ها برای خز و پوستشان کشتار می شوند بنویسید .
علاقمندان برای دسترسی به متن اصلی آدرسهای داده شده را ببينند

No comments: